Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Privatisera hälsocentralen i Skönsberg – omöjligt att komma fram

I mer än tre dagar har jag och min hustru försökt få kontakt med Hälsocentralen Gilleberget för att ändra en tid. Varje gång vi ringt har svaret varit, "Just nu är det så många som ringer, försök igen". Eller också," Det är så många som ringer, vi tar inte emot några fler samtal".

Ska det verkligen vara så, nu är jag förbannad. Se till att hälsocentralen drivs av någon person som vet hur en hälsocentral på ett effektivt sätt ska drivas. Vi kan inte ha det på detta sätt, jag måste kunna lita på att när jag ringer ska jag komma fram och få den hjälp jag behöver.

Om anställda vid nuvarande hälsocentral i Skönsberg inte klarar av det viktigaste är det dags att lämna över till andra.

För Plus-kunder: Lena Asplund (M) tar över efter Wahlberg i landstinget: "Jag är väldigt hedrad att medlemmarna röstat på mig"

Man skryter med att man har familjeläkare, men det är väl inga familjeläkare när jag som patient ständigt möts av nya läkare. Tack gode Gud för att det finns AT-läkare som verkligen engagerar sig. Dessa unga läkare har varje gång jag besökt hälsocentralen verkligen visat ett stort intresse för mig som patient, och sett till att remisser och så vidare skickats för vidare utredning av mina problem.

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Till sist: När vi i dag bestämde oss för att åka in till hälsocentralen och kontaktade receptionen och framförde vårt ärende fick vi beskedet, kontakta verksamhetschefen angående våra klagomål. Är det inte tecken på feghet från personalen? Varför inte erkänna att ni inte klarar ert jobb?

Som boende i Skönsberg vill jag veta att jag har en hälsocentral som jag kan lita på, och som jag alltid kan vända mig till om jag har problem.

Att ni har genomfört en vaccineringsperiod kan inte vara en orsak till att ni slutat svara i telefon.

För Plus-kunder: Notan för vårdskadorna – 200 miljoner: "Det finns något som heter den mänskliga faktorn"

Det märkliga är att när vi i dag besökte mottagningen fanns bara tre personer i väntrummet, varför fanns det ingen möjlighet att svara i telefon? Det kanske var viktigare att ta kaffepaus utan att någon störde?

Det kanske är dags för oss att byta hälsocentral?

Patient sen många år

Läs också:

Debatt: Vi har längst vårdköer i Sverige – S låter ideologin gå före patientnyttan

Sjuksköterska: Jag skulle inte vilja att mitt sjuka barn vårdades av slutkörd personal

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel