Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Självklart med digitalt biljettköp strax innan avgång – oacceptabelt krångel av trafikföretagen

I insändaren "Konduktören på Norrtåg hotade slänga av mig från tåget – trots att jag betalat biljetten" stod att läsa om en person som köpt periodbiljett på tåget mellan Umeå och Sundsvall, men tvingades ändå lösa biljett igen på tåget.

Förklaringen lär visst ha varit att det tar 24 timmar innan periodkortet är uppdaterat, enligt insändarsvaret från Tågkompaniet.

Det är helt oacceptabelt, att samtidigt som vi ombeds ta tåget i stället för bil eller flyg, så gör trafikföretagen allt de kan för att krångla till biljettköpen med digitala "lösningar".

Självklart ska man kunna köpa biljett (i mån av plats) och periodkort strax före avgång med kontant betalning.

Ulf Parde

■■ Följ ST Debatt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel