Annons
Vidare till st.nu
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Storbankens IT-tjänster har kraschat – mitt i julruschen

Just nu har SEB stora problem med internetbank, betalkort och sin bankapp. I nuläget är det oklart hur många kunder som är drabbade.
– Vi felsöker för fullt, säger Anna Hellsén, presschef på SEB.

Under onsdagsförmiddagen började problemen för SEB.

Det är it-tjänsterna som inte fungerar. Internetbank, bankappen och kortbetalningar har haft problem.

– Vi vet inte precis vad som är problemet, men det är stora problem, säger Anna Hellsén.

Många kortköp kan inte genomföras, kunder har inte fått ut pengar ur bankomaterna.

I nuläget kan man inte säga om det är en överbelastning som orsakar problemen för banken.

– Vi vet inte om någon orsak, vi felsöker och försöker lösa det så fort vi kan, säger Anna Hellsén.

SEB har nära fyra miljoner privatkunder, det är oklart hur stor del av dessa som drabbats av problemen.

TIPSA! Har du blivit drabbad? Kontakta st.nu via telefon: 060-19 71 64, e-post: tips@st.nu eller använd Tipsa-tjänsten.

Texten uppdateras.