Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Svårt att annullera varor på webbshop

Par anmäler e-företag till allmänna reklamationsnämnden.

Annons

Parets bil behövde nytt batteri. Några timmar efter att batteriet beställts, började det gamla ta laddning igen. På morgonen dagen därpå skickade paret in en avbeställning på företagets egna hemsida för att stoppa beställningen.

Enligt anmälaren svarade företaget via telefon två dagar senare att de inte prioriterar att svara på mail och att tiden för att annullera ordern gått ut. Han får veta att han får pengarna tillbaka om han skickar tillbaka varan, gärna med fraktföretaget Schenker. Då anmälaren redan har avtal med DHL, skickas varan därmed.

Tre veckor senare får han veta att företaget inte hämtar ut paket som inte är skickade direkt till dem. Paret anmälde webbshopen till Trygg e-handel och nu anmäler de också företaget till allmänna reklamationsnämnden.

Annons