Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

SJ:s biljettbokning låg nere – tekniskt fel är nu löst

Under lördagseftermiddagen slutade SJ:s biljettbokning att fungera.
I ett meddelande på SJ:s hemsida skriver man att det för närvarande inte är möjligt att köpa biljetter i någon av deras säljkanaler. Orsaken ska vara ett tekniskt problem.

Annons

SJ skriver även att deras underleverantör arbetar för att åtgärda störningarna så snabbt som möjligt och att man hoppas att systemet snart ska vara i normal drift igen

"Om du har försökt köpa biljett till en nära förestående resa och inte lyckats på grund av att våra säljkanaler har störningar, så gå till tåget och prata med ombordpersonalen som utifrån platstillgång kan avgöra om du ändå kan åka med på tåget", skriver man på SJ:s hemsida. 

Strax innan klockan 18 löste sig det tekniska problemet och bokningssystemet fungerar som vanligt igen.

Mer läsning

Annons