Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

From Timrå with love – satsning på kommunens ansikte utåt

Timrå tar nya tag för att marknadsföra en positiv bild av kommunen. En ny portal har lanserats i dagarna där de uppmanar alla att bidra med sina upplevelser och favoritplatser.

Annons

From Timrå with love är det första steget i kommunens nya satsning på marknadsföring. På den nystartade webbportalen kan vem som helst dela med sig av en positiv bild av Timrå.

– Alla vi som bor i Timrå eller har någon koppling till platsen har mycket att dela med oss av. Vi har våra smultronställen och favoritplatser som vi ska visa omvärlden, säger Ewa Lindstrand, kommunstyrelsens ordförande i ett pressmeddelande.

Läs också: Nya arenaskylten på plats i Timrå – nu väntar nästa lyft inomhus: "Blir något att känna stolthet över"

Timrå kommun vill sprida kärlek med att låta den som vill sprida sin bild av kommunen.

From Timrå with love lanserades i torsdags och de har ett gäng ambassadörer från bland annat närings- och föreningslivet samt pensionärer och småbarnsföräldrar.

– Vi hoppas att många vill bidra, både genom att lägga upp bilder och berättelser men även genom att dela vidare genom sociala kanalerna Instagram och Facebook, säger Marie Zetterlund, informationsansvarig Timrå kommun i ett pressmeddelande.

Läs också: Somrigt läger på Tolvösand har börjat – "Det står 200 barn i kö"

Kommunen skriver också att de under hösten kommer att lansera fler delar i den nya satsningen.

– Det är alla vi som har en koppling till platsen som måste hjälpas åt att sprida Timrå ut i världen. Vi har tagit fram en digital plattform där man kan dela med sig av berättelser och bilder men vi behöver allas hjälp att bidra, säger Tony Andersson, oppositionsråd i ett pressmeddelande.

För mer nyheter om Timrå, klicka här – och följ ST.nu på Facebook.

Mer läsning

Annons